Banta snabbt

Att banta snabbt kan fungera. Det är inte en rekommenderad metod att banta snabbt, dvs gå ner i vikt i ett onormalt snabbt tempo. Ibland kan det vara av medicinsk vikt att gå ner snabbt. Det handlar då om extrem fetma, där patienten måste gå ner i vikt snabbare än vad som kan räknas som normalt. Feet

www.viktminskningstips.se - Tips till en sund hälsa

Gå ner i vikt snabbt

Om du ändå funderar på att gå ner i vikt snabbt, t ex inför den kommande sommaren. Rekommenderar vi ett hälsosamt tips. Ät nyttigare! Motionera! Dra ner på godis, bakelser, läsk, öl, alkohol osv. Allt som innebär onödiga och snabba kalorier. Stryk också snabbmat från listan. Det är inga konstigheter, de flesta av oss vet vad som gör att vi inte håller den vikt vi strävar efter. Oftast är det fråga om en osund livsstil. Visst kan det vara gott med godis eller ett glas vin, visst kan det vara skönt med färdigmat, snabbmat ibland - stressen finns ju där. Men det får inte gå till överdrift. Ta kontrollen! Det är du som bestämmer över ditt liv och hur du vill må. Det kan vara svårt, men när du väl har kontrollen känner du dig som en kung eller drottning.

Nåväl, du vill gå ner snabbt. Laga din mat själv, sök efter hälsosamma recept på nätet. Det finns en uppskö av hemsidor med bra recept. Strunta i bussen eller tunnelbanan ett par stationer, eller kanske hela sträckan på väg till skolan, jobbet eller någon annanstans. Genom att gå en timma extra varje dag har du kommit en bit på vägen. Din kropp kommer att bränna mer kalorier än tidigare. Ta trappan istället för hissen. Rör dig mer under dagen. Res dig från stolen på jobbet, hämta ett glas vatten, ställ kopiatorn längre bort. Försök hitta en lösning som passar din vardag, berorende på om du arbetar, studerar eller annat. Hitta anledningar till att röra på dig lite extra.

Sätt upp regler och krav. Ät godis enbart på lördagar! Det finns en anledning till att våra föräldrar tjatade om godis på lördagar! Ät fisk - tisdagar är fiskdagen! Ät sallad varje dag. Ja, varje dag! Sallad är en stor faktor till god hälsa. Ät i rimliga mängder. Ät hellre ofta än mycket.

När du kommit igång med konditionen, eller redan har en bra grundkondition. Har du möjlighet, dvs starka knän, rygg och så vidare är det superbra om du drar på dig träningsoverallen, ett par löparskor och tar snabba långa promenader, tar en springrunda, cyklar eller går till gymmet. Att kombinera träningsformerna är att föredra. Då vänjer sig inte kroppen vid en sorts förbränning och du kommer se bättre resultat snabbare.

Till toppen

Viktminskning - Klicka här!


Omega 3